tisdag 23 november 2010

Julpyssel i sjukstugan

En bild till Fabrikens tisdagstema; Adventspyssel.

Trots magproblem kunde jag inte hålla mig, fram åkte pyssellådan med decopagelim och annat kul.

 Genom att klä styrolitkoner med gamla boksidor fick jag fram två
 gammeldags granar att plantera i antika krukor.
Med hjälp av en blomsterpinne fick granarna en stam och sedan stack jag ner dem i oasis för att få stöd.

Lite mossa runt stammen och en vacker rosett av virkad, röd spets och så är de små söta granarna klara!
Nu står de och pryder fönsterkarmen i köket tillsammans med en adventskon som jag inte kudne låta bli att sätta fram i novembermörkret.
Nu blir det att krypa ner i sängen och vila igen!

Bara fem dagar kvar till första advent! Äntligen!

7 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Dina tidningsgranar är verkligen charmiga!
Kraam
Sanne

Anonym sa...

Fina Cilla, du är pysslig du! Kram Petra

himlaverket sa...

Så pysslig och bra ide du ger oss...
krya på dej ;)
kram ullamaria

Eva Eneström sa...

Jättefina!
Krya på dig!!
Kram Eva

Mys och hemtrevnad sa...

krya på dig från magproblemen...kramis semlan

Godastunder-tokigaidéer sa...

Så fina dom blev.....

krya på dig
Kram anna

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Sååå snygga! Tack för tipset hos mig!
trevlig Advent, Cilla! kram H.