tisdag 9 november 2010

Tittskåp!

I vårt "nygamla" kök står ett skåp som jag fyndat på loppis för fem kronor!
Jag måste nog säga att jag gjorde ett fynd...
Loppiskillen ville bli av med skåpet eftersom dörren var trasig...

Skåpet påminner om ett mindre variant av ett drängaskåp, eller linneskåp och fram tills nu har det stått avlutat i barnens rum med leksaker i. 

 Med lite färg och en bit hönsnät förvandlade jag det till ett linneskåp för kökslinne och för ljus.
Det går åt en hel del ljus i vår familj och även barnen kan nu lätt hämta ljus för att fylla på när det brunnit ner.
Ronja tycker det är så "musigt" med levnade ljus och vill att vi ska tända varenda kväll.
I skåpet får även alla våra fina gamla ärvda handdukar plats. Tyvärr har jag ingen egen mangel utan får stå och stryka handdukarna. Men visst är det fint när man ser dem och dem som en gång så fint broderade dem ska veta hur mycket jag uppskattar att få använda dem nu.
En gåva från både mammas och pappas släkt. Tack!

Snart tickar min besöksräknare mot 10 000 gäster. Detta tackar jag varmt för. Ska försöka ordna en lite jultävling snart....

4 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket fynd! Ibland har man sådan tur att man bara ramlar över saker som ingen annan verkar se potentialen eller värdet i. Har faktiskt själv varit och handlat lite broderitråd idag för här ska broderas monogram! En väldigt uppskattad julklapp ;0).

Kram/ Anna

Mys och hemtrevnad sa...

blev ju jättebra! Här eldas det med mkt ljus nu för det är så "musigt"...kramis semlan

Noamaja sa...

Ja men det måste man väl ändå kalla fynd! Hihi, vi har också en som gillar när det är *musigt* här hemma:-)

Tack för titten!

A

Anonym sa...

Jättefint skåp och härligt med släktlinne! Håller med ronja, det är härligt med tända ljus! Jag har lyktor på trappan och tända ljus inomhus nu...

Jag har uppdaterat min länklista och lagt till dig, så kanske fler hittar din härliga blogg!

Kram Birgit