måndag 24 januari 2011

Badrumsdrömmar!

Inhyst i en gammal garderob, skulle jag gissa på, är vårt badrum placerat. Ytan ligger nog på ca 4kvm, dvs att det är minimalt!

Ändå lyckas nästan hela familjen trycka in sig där varje kväll vid tandborstdags.

Här inne ryms badkar, toalett, handfat och ett elelement. jo, ni läser rätt. I huvudändan på badkaret har ett element satts, så att det riktigt fräser till varje gång man stänker lite vatten på det. Spännande! Väggarna är täckta av vinröd/svarta medaljongtapeter och golvet har en svart plastmatta – en riktig 70-talsdröm!

Tanken är att det så småningom ska renoveras till en mindre toalett och vi ska ha badavdelning i källaren. Detta är ju givetvis en pengafråga…

Skulle jag inte behöva tänka på kostnaden skulle jag shoppa loss på Qvesarum

image1_fece85bbb00e04d66ab2fb9334347682

Underbart golv och vem kan inte tänka sig bada med den fönsterutsikten!

image1_c10b0f7f7914def7047a5123bf380ad2

Handduken hänger jag sedan upp på denna snygga hängare!

Skulle jag någon dag välja att inte bada kan jag tänka mig den här söta duschtunnan!

image1_05516919b5a04d71884e433cb8ae2fdc

Kostnaden av allt detta, vill jag inte ens tänka på!

4 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

ja, finns det hjärterum finns det stjärterum brukar man säga....kramis semlan

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Varför ska du ha det annorlunda än jag??? Fniss!
När jag köpte paradiset, fanns det bara det ena "det ska väck" efter det andra när jag gick igenom huset...men som du har jag visioner, och efter 10 år tycker jag att jag har det så bra att det nästan skulle vara förbjuden att ha det så....för då blir man hemmablind och lat kanske?
SKÖNT, ser fram emot att bli en riktig ur-lat Latmask, haha.
Kram Petra B.

LissenTo sa...

Drömma om något nytt och fint, får man alltid göra.
Det gör jag också.

Ha en skön tisdag!//Lissen

Carina sa...

Kul tema - att titta in i badrum!
Gillar verkligen duschtunnan...
Ha en underbar tisdag.
Kramen.