tisdag 18 januari 2011

Våtmatta

vatten 001

Här under vattnet ser ni nu min matta. Ja, inte vilken matta som helst utan en gräsmatta. I fabriken skulle vi idag visa upp en matta från vårt hem och jag vill då gärna dra mitt strå till stacken.

Som ni ser har vi fått påhälsning av vårfloden som sökt sig in i vår trädgård.

vatten 003

Mitt växthus passar just nu bäst till risodling eller kanske inomhuspool. Tack och lov har inte, tillskillnad mot våra grannar översvämning i garage och källare.

Nu är det istället växthus och kaninbur som fått ta smällen!

Tillglädje har jag förutom vårfloden hittat ytterligare några vårtecken i trädgården.

Hortensiorna i sina krukor har överlevt och knoppar sig!

Höstglöden har brutit genom tjälen och ser en framtid till hösten.

I rabatten nära huset tror jag bestämt att snödropparna tittar fram.

Lite glädje i allt det grå!

3 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Nej så tråkigt! Hoppas inga större skador åsamkades!
:)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Heej vännen, nu gäller det att vara steget före...broddar, jag säger bara BRODDAR. Snart ska det frysa här igen och så ska vi glida omkring på alla våra insjöar vid Sydkusten som bara det.
Och vi två bastanta rejäla kvinnor ska inte ta oss fram på "alla 4ra"
Här är det likadant, visst inte hur jag ska ta mig ur byn i morse och värre var det att komma hem i kväll. Usch, simkunnig är man ju, men +-0 gradigt vann??? Nääää
Skaffa broddar. Kram, Petra B.
P.s. Kul att träffas snart ;O)
Ska börja en ny vit alv....fniss

Med fingrarna i (j)orden sa...

Tur att du kan trösta dig med snödroppar när det svämmar över på andra håll på det sättet. Sjötomt nästa?
Allt gott,
Eva