torsdag 20 januari 2011

Sängläge & Trädgårdsmässor

7_65623305

Feber, hosta och snuva. Både jag och Ronja har legat däckade hela dagen. Jag har läst sagor och sjungit för henne. Lite svårt dock när alla “n” blir “d”. Fast min make har skrattat gott.

När stackars dottern somnat av utmattning ligger jag och bläddrar i gamla trädgårdsmagasin. Sedan tröttar jag ut Jocke med mina planer på hur trädgården ska se ut. Det är så mycket jag vill få gjort och helst ska allt bli gjort på en gång.      (Har redan glömt vad jag skrev igår.)

I år ska jag vad jag vet, inte stå med på någon trädgårdsmässa. Istället ska jag avnjuta dem som besökare. Då kan jag i lugn och ro titta på allt spännande, nya trender, nya idéer, strosa i min egen takt.

Här under har jag listat de trädgårdsmässor jag hittat på nätet:

2 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Oj nu får du att göra. Hoppas du kryar på dig snart så du orkar förverkliga alla mässor och idéer.
Eva

Anonym sa...

Hej vännen, usch, förkylningen låter inte roligt, men skönt att ni fick kura ihop i sängen - du och lilla Ronja.
har redan skrivit in mässorna i min "jobb-almanacka" för att inte missa det mesta -> nu igen.
Krya på dig och Kram, petra B.