onsdag 10 augusti 2011

Sjukstuga!

www.ikea.se
 Min envisa förkylning visade sig vara en elak lunginflammation, så nu ligger jag här....fortfarande. 
Tack och lov för mina böcker och tidningar! 

Dessutom har jag roat mig med att titta in på olika butikers och varuhus hemsidor för att hämta inspiration till vårt ovanvåningsprojekt. 
Barnen ska få en sovalkov och ett lekrum, tonårsdottern ska få eget rum, vi ska få ett lugnt sovrum och JAG ska få en pysselhörna.
www.ikea.se
 Just nu är mina pysselsaker liksom utspridda i hela huset vilket gör att det blir jobbigt när andan faller på. Vill jag måla, göra decupage, klippa och klistra eller sy får jag först rekognosera mina prylar, leta upp en ledig yta och sätta igång. Oftast vid matbordet. När sedan maten ska fram, ska mina saker bort. Ja, jag tror ni förstår problemet...
www.ikea.se
 Därför ska det bli så skönt att i alla fall få ett eget hörn med mina pinaler, huset är för litet för att jag ska kunna få ett eget rum.

De fina påslakanen med trädgårdsmotiv och den lilla miniträdgården finns att köpa på IKEA barn. Visst är de underbara! Nästan så jag kan tänka mig att bädda med i min säng!
Ronja ska definitivt få en egen trädgård att pyssla med.

En stor kram till er alla.
Tryck gärna på "gilla"-knappen uppe i spalten till höger, om du har facebook. Då kan du även följa mig där.


3 kommentarer:

Marita sa...

Stackars dig! Inte roligt att vara sjuk inte....fy attans! Vad jag ser fram emot att få se er ovanvåning när ni har börjat fixa o dona! Ja, tänk att ha ett eget sy/pysselrum!! Vilken dröm!! Jag får som du nöja mig med en liten pysselhörna... men det är bättre än innan. Hade som du, allt lite över allt! Krya nu på dig vännen och var rädd om dig! Kramar, Marita

Eva Linnea sa...

Krya på dig! Kram från Eva Linnea

Helena sa...

Aj aj var det inte du som skulle springa nått lopp???
Så fina sängkläder de skulle jag vilja ha själv :-)
KRAM från mig!