måndag 29 augusti 2011

Trädgårdsrapport från mässan

sofiero 059

Utrustad med stövlar, regnkappa och ett glatt humör styrde jag och min syster Anna bilen mot Sofiero och trädgårdsmässan.

sofiero 050

Redan på parkeringen förstod vi att vårt val av fotbeklädnad var rätt för dagen! Med tanke på vädret de sista veckorna kan jag inte låta bli att undra över varför vissa tar på sig vita tygskor eller sandaler när regnet hänger i luften och marken redan är vattensjuk???

sofiero 097

Vi var inte ensamma om att hitta hit! Kön ringlade sig lång utanför entrén.

sofiero 001sofiero 002

Växtstöd som gav idéer för mina vinterprojekt…

sofiero 003sofiero 004

Just planteringar i röda toner verkar vara kommande trender, både på blad och blommor.

sofiero 005

sofiero 006

En Japansk trädgård som föll min syster i smaken, jag tyckte mest den kändes “gräslig”. Fast gillar man rulltårta kanske man ska stjäla lite ideér.

(Genom att trycka på gröna texten ovan kan du se bilderna en och en)

Ett Woodland med ovanliga träd och buskar blandat med vatten gav mig mersmak. Den rabarberliknande växten är en begonia-släkting med mycket snygga kontrastfärger. Den flikiga röda lönnen är också en favorit.

I morgon kommer fortsättningen av vår trädgårdsresa med fler bilder från Sofiero.

En iakttagelse som jag gärna delger er är; att nu ska ALLA bära HUNTER-stövlar till sina ODD MOLLY-kläder. Gärna med solglasögonen på fast det ösregnar…dessutom med en liten fluffig vit hund på armen som verkar väldigt trädgårdsintresserad. Hur är det möjligt???

Fortsättning följer….

Inga kommentarer: