torsdag 16 juni 2011

En rund uteplats

 Förra helgen började vi på projektet; rund uteplats.
Eftersom vi båda jobbar hela veckorna har vi inte kommit längre än att vi grävt ut cirkeln på ca 2 meters diameter och lagt på mark-täckduk.
Idén till en rund uteplats fick jag under tiden jag läste min trädgårdsdesignutbildning, men då var det vinter och ca 1 meter djupsnö ute.
 Platsen för vår lilla "hörna" med morgonsol är under plommonträden. Här hoppas jag snart ha fått stenar och marktegel på plats så jag kan njuta en kopp kaffe och läsa tidningen.
Våra pioner blommar snart och jag har planterat "loppis-fyndade" perenner runt omkring cirkeln i förhoppning om att det inom snar framtid blir lummigt under träden. Iris, aklejor, hostor och höstanemoner i olika rosa och blåa nyanser ska pryda trädgården. Jag längtar så tills den är klar.
Nu ska jag titta runt hos er, mina bloggvänner.


6 kommentarer:

Stina sa...

Vilken mysig gunga ni har där. Fina blommor. Jag älskar den där sorten.:-) Kram Stina

ELLINOR sa...

Åh, vilken somrig banner!
Vad fint det kommer att bli under plommonträden, mys!

Kram Ellinor

Eva Linnea sa...

Suveränt läckert! Gungan (hammocken) också. Kram

Helena sa...

Åh det kommer bli jättefint!Förstår att du längtar :-)
KRAM från mig!

Cecilia sa...

Hej!
Så fint Ni har det och läckert det kommer bli med marktegel, sten och massa grönska!
Har själv just fått hem min egen hammock/gunga i samma stil, kanske rent av likadan. Kul!
Spännande att se fortsättningen!
Kram från Cecilia & Villa Hortensia

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej vännen, fortsätt med projektet, för att det finns inget bättre än att ta en kopp kaffe och stövla ut en tidig sommar morgon....jag är ute vid halv fem tiden varje morgon, kaffekannan och koppen, en sax för att klippa av det som hunnit vissna, krattan, hackan, ja du vad vet jag...i alla fall behöver vi trädgårdstokar en plats att vila på och ladda batterierna till nästa "gärning"
Förresten:TACK FÖR SENAST I SKIVARP
Nu ska jag ut och spraja såpa igen.
Dessa gröna maskar och lössen driver mig snart till vansinnet.
KRAM, Petra B.