lördag 25 juni 2011

Rosenbåge av armeringsnät

En ny skönhet har flyttat in hos oss. Det är rosen "Penny Lane", en remonterande klätterros som fått plats i vår nya rabatt jag grävde i veckan. Där bor hon nu tillsammans med Lavendel och en ljust rosa pion som närmsta grannar.
Tanken är att hon tillsammans med andra rosor och klematis ska klättra över en  bred rosenbåge i armeringsnät. Jag har sett detta i flera trädgårdstidningar och nu ska jag själv göra ett försök att fixa en mysig portal. Jag tror detta kan bli jättesnyggt. Idag är det helgdag så inga byggfirmor verkar vara öppna. Jag får helt enkelt lugna mig med min idé tills i morgon.

Fortsatt trevlig helg på er! Cilla

3 kommentarer:

Pernilla T sa...

Det låter jättesnyggt. Det kommer väl en bild på armeringsnätsbågen hoppas jag :) Är själv lite i trädgårdsfixartagen och det är alltid kul med lite inspiration!

Stina sa...

Hej!

Förstår din iver pracis! Snygg "gunga" till er runda uteplats. Var har du hittat den? Vi har ungefär samma plan - fast det lär inte bli av i år.....

Hoppas att ni hade en härlig midsommar!

Kram,
Stina

Ullis/Leva på landet sa...

Kommer säkert att bli jättefint. Visst är det typiskt när man kommer på bästa idén och vill fixa på stört så får man inte tag på det man behöver ;) Minst en ny ros vill jag också ha, tänkte ta från mina föräldrar, de har en gammal som är så fin.

Kram Ullis