söndag 6 mars 2016

Chalk paint och snabba byten Dag 6


Ibland blir det snabba vändningar i vår familj. Byrån som jag och Ronja målade lådorna rosa på i förra veckan fick idag grå färg i stället. Eftersom vi fick en ny större byrå till Ronja, som har mer kläder, så bestämdes det att den mindre byrån fick flytta in till Ludvigs rum. Och där fick den såklart INTE vara rosa.

Den fantastiska färgen heter Vintage Paint och är inköpt på Panduro. Jag har prövat flera olika sorters chalk paint men ingen har varit lika lätt att stryka ut som denna, plus att den täcker väldigt bra redan vid första strykningen.
På bilden ser ju färgen blank ut men den kommer bli mattare i ytan sedan. 
Kommer definitivt köpa fler kulörer av denna färg. Synd att de inte finns större burkar. Snart ska jag visa er det färdiga resultatet. Måste hitta några snygga knoppar också, eller så målar jag helt enkelt om de gamla. 

Jag har faktiskt hört att det ska gå att blanda egen kritfärg. Har inte prövat än, men en dag när jag har tid över ska jag testa det också. Berätta gärna om ni testat.

Nu är det dags att ta tag i en ny vecka med nya utmaningar. Ha en fortsatt fin söndag.



Inga kommentarer: