måndag 10 maj 2010

Ordning på torpet

Helgen gick i ett rasande tempo och nu är vi tillbaks i vardagen igen. När ska det komma ett parti i riksdagen som lovar två dagars arbete och fem dagars helg. De hade haft en given partimedlem i mig.

Lördagen började med Mullebesök i skogen med hela familjen. Tack och lov hade det slutat blåsa och vi tillbringade flera timmar i Svaneholmsskogen utanför Skurup.

Gårdagen flydde jag och barnen från huset och en pluggande make. Det gäller att hålla sig undan när han är på dåligt humör och matematikläxan ligger efter...
Vi styrde bilen mot Böste och mina föräldrars sommarstuga. Där solade vi oss i flera timmar och lekte med mormor och morfar.

På eftermiddagen vågade vi oss hem igen och nu vill jag få något gjort innan helgen var över. Väl hemma började jag på arbetet att pussla ihop mitt stormdrabbade växthus.
Hmm, vart har jag lagt beskrivningen efter flytten?

Det kommer ta sin lilla tid, men jag ska få det färdigt. Förhoppningsvis hjälper Jocke till när han inte sitter med näsan i en bok.

6 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Här har de en parti medlem till....önskar att man fick jobba mindre, jag har ställt frågan till min arb givaren men NO har inga små barn.
Ha en go dag

Kram anna

Joans Country Living sa...

Käre Cilla

To dages arbejde og fem dages helg ;o) Det skulle väre toppen af alt =;o) Da jeg skulle jeg flytte til Sverige med det samme... Det lyder som om I har fået en masse frisk luft i helgen! Ha nu en bra vecka! Stort kram! Joan

Mys och hemtrevnad sa...

Hej!Det partiet röstar jag på med en gång, åtminstone tycker jag vi ska införa söndagsstängt i alla butiker igen...Man behöver ha en ledig dag gemensamt med alla...tror faktiskt på allvar att vi måste dra ner tempot för att få sjukskrivningar mm att minska...jag tror vi skulle i det stora tjäna mer i hela samhället då vi skulle orka vara mer kreaktiva och mindre trötta om vi fått mindre arbetsvecka med drägliga löner...ska kanske skapa ett parti*ler...då skulle pappa bli rabiat som tjatat på oss sen vi var små vilket parti vi ska rösta på*hihi* kramis semlan

Vita rosor och förgätmigej sa...

Låter som en idé! Jaaa, nog för att jag är hemma med barn men tänk vad mycket vi skulle få gjort om mannen kunde vara hemma lite mer. Vilket vackert hus du har där bakom alla redskap. Sten är snyggt!
Kram/ Anna

Anonym sa...

Ja, eller iaf jobba fyra, ledig tre tycker jag verkligen borde införas!

Tack själv för att du tittade in hos mig, tyvärr har jag nog inte skrivit så mycket odlingsråd... Är verkligen ingen expert heller. Men kanske skulle skriva lite om olika örter, det är ju kul... Tack för tipset! :)

Annika Christensen sa...

Där är du ju... tappat bort dig i bloggvärlden.
Vilken bild.. verkligen en underbar bild som jag själv också skulle velat ha tagit.
ha en bra dag
Annika