fredag 7 maj 2010

Vårvindar friska...

.....blåser idag rejält här i södra skåne. Man får hålla i hatten kan jag lova.
Jag har nu tillbringat en blåsig timme i dagisets vindskydd där barnen sover middag. Det rycker och viner i hörnen och jag undrade ett tag om vi skulle flyga i luften.
I morgon ska vi på skogsutflykt, jag och min familj. Det är Friluftsfrämjandet som har "öppet hus" här i Skurup och jag vill gärna att våra barn ska bli lika intresserade av naturen som jag är.
Det kommer bli lekar och andra naturaktiviteter plus att Mulle med vänner dyker upp. Spännande!

Dessa fina bilderna fotograferade jag hemma i min systers trädgård i söndags. Hon och hennes sambo bor i skogen vilket medför en del problem med rådjur, vilka ätit upp alla tulpanknoppar...

Nu har jag lovat att de ska få låna vår hund en vecka så han kan kissa in hela tomten till dem. Jag tror nämligen att det fungerar lika bra som varg-kiss. Eller ni har en varg till låns?

6 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

Det är bra att ge barnen ett sådant intresse. Det har ju hela familjen nytta av, sååå roligt att ha något gemensamt! Tror att det är viktigt att ha det som familj idag, det är så splittrat i många familjer. Att vistas i naturen är ju bra både för hälsan och själen. Ha en underbar fredag. MVH semlan

Tigris Predikantan sa...

Tyvärr har de blivit nästintill utrotade .. vargarna!

Joans Country Living sa...

Hej snälla du

Tak for dine altid opmuntrende kommentarer hos mig ;o) Jeg holder nu en pause fra arbejdslivet, uden penge fra a-kassen(!), for at få stressen ud af kroppen - det er nödvendigt. Senere skal jeg finde noget spändende at arbejde med - håber jeg...

Her bläser det også rigtig meget i dag, men der har väret en del dejlig solskin. Jeg vil önske dig og din familie en herlig weekend med det fine arrangement, I skal til ;o) Stort kram! Joan

Godastunder-tokigaidéer sa...

Låter som både ni och barnen kommer att få det trevligt. Jag kan väl inte säga att jag är en skogs mulle men det är mysigt att gå promenader i skogen och jag gillar att leta kantareller.....

Ha en trevlig helg
Kram Anna

Anonym sa...

Hoppas barnen blir bitna, kul om de delar intresset!

Underbar magnoliabild!

Cilla sa...

Härliga bilder ;0)
Hoppas ni haft en underbar helg här har det varit full action..
Ha det så bra / Cilla