söndag 30 maj 2010

Summering av helgen.

Helgen började i solsken och blåst och slutade i regn. Ett typiskt skånsk försommarväder.
Ändå måste jag säga att helgens mässa varit trevlig och lyckad.
Tyvärr kom inte lika många besökare som i fjol, men de som besökte Svaneholm denna helg har fått en stor dos inspiration inför sommaren.
Helena från Gardeco har gjort denna installation tillsammans med Smen på Skramlan, som svetsat det trevliga lusthuset. För 12000kr blir det ditt eller så går du en svetskurs!


Jackie Persson har skapat detta fantastiskt, vackra hjärta i betong. Hennes konstverk bör ni titta på, underbara trädgårdsdjävlar, hästar mm. i betong!


Det som drog flest intressenter under helgen tror jag mig vara detta söta hönshus från Marthas Havehöns. För ca 25000kr blir det ditt och du kan låta hönsen flytta in. Min idé är att skaffa ett till Ludvig och Ronja!


Lördagskvällen avslutades med ett glas rött i solskenet. Kvällen i kväll tillbringar jag mätt och trött efter middag hos mamma.(Tack!)
Senare i veckan ska jag visa mina inköp från mässan!

3 kommentarer:

Mys och hemtrevnad sa...

Oj det vill till att hönan värper guldägg i ett sådant fint litet dyrt hus...kramis semlan

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hahaha kunde inte låta bli att skatta år Semlans kommentar. Nä det är klart, kanske de pengarna går att stoppa i andra hål i ekonomin. Hoppas allat gick bra för er och att Gardeco fick sålt massa. Det var super härligt att träffas och hoppas på ett snart återseende.

Ha det bäst
Kram Anna

Stina sa...

Så fina saker. Skulle jag vilja ha på min gård.:-) kram Stina