torsdag 6 maj 2010

Solen, var är du?

bild från Vakre Hjem & Interiör
I går slutade jag vid lunchtid och hade sett fram mot en solig eftermiddag hemma i trädgården med barnen.
Det hade lovats sol och varmt, men med detta blev det inget av. Vi fick själva hålla värmen med diverse kroppsarbeten.
Sedan vi flyttat färdigt i förra veckan har vår uppfart och trädgård sett ut som ett tältläger för en större sigenarefamilj och grannarna har säkerlige suckat och virrat på huvudet.

- Vad kan det vara för grannar som flyttat in?
I tisdags kväll passade mina snälla föräldrar barnen och pappa passade då på att röja i röran. Tack, snälla!

Nu ser det mindre stökigt ut och jag slipper snubbla över bildäck, kaninburar och diverse trädgårdsredskap som inte går in i det redan knökfyllda garaget.

Förutom att röja undan lite till fick vi även planterat färdigt vår blivande syrenberså samt skruvat ihop vår underbara trädgårdsgunga.

Så nu ska vi dansa soldans och hoppas på värme så jag kan gunga i solen, läsandes en trädgårdstidning och dricka rabarbersaft och äta goda kakor.

- Solen kom fram!

6 kommentarer:

Stina sa...

Här är det kallt. Jag vill också ha sol och värme. Men det verkar ta tid.;-) Kramis

Tigris Predikantan sa...

Ja, det liksom vill och inte vill ... solen. Nu är den framme ... men ... nu är jag ... inne!
:)

Min Svägerska och Jag sa...

Hej, hittade precis hit av att klicka runt och vips kom jag hit. Du verkar ha en fin blogg och jag ser fram emot att läsa runt lite.
Hoppas vi ses igen.

Mvh
Linda

Tigris Predikantan sa...

Ja, det håller jag med om ( sambon gör köttbullarna/hamköttet)men som du kan läsa finns det olika smaker!
:)

Godastunder-tokigaidéer sa...

Ja det är verkligen ingen värme att skryta om. Vi tänder en brasa här hemma varje kväll för jag sitter och fryser. Idag är vindaran rätt så starka och det gör det verkligen inte bättre. Hoppas att det blir sol i hegen.

Ha det gott
Kram anna

Mys och hemtrevnad sa...

Vad härligt med syren berså...vill med sitta där och läsa...I vårt gamla hus hade vi en berså av syrener. Det var underbart att få skugga där och dessutom luktade det ju sååå härligt!! Kramis semlan