lördag 26 mars 2016

Påskvila #20/100

Azlan myser i växthuset
Fyra dagars påskledigt och jag vill hinna med så mycket som möjligt. Tankarna far runt i huvudet och idéerna sprutar ur munnen på mig. Jocke muttrar stopp och jag lyssnar med ett halvt öra.
I veckan har jag haft känning av en urinvägsinfektion och jag har inhandlat en stor flaska tranbärsjuice från hälsokostaffären. Jag borde nog försöka ta det lite lugnt då jag känner mig lite febrig.
Men det är ju så svårt att koppla av då hela kroppen vill ut i solen och påta i jorden. Vi behöver dessutom åka till tippen och fästa staketnätet runt tomten. Inte så kul saker att fixa men väl så viktiga.

Egentligen borde jag krypa ner bredvid Azlan i sängen i växthuset med en mysig filt och en bra bok. På mindfulnesskursen lär vi oss att vilan är superviktig, Själv anser jag att trädgårdsarbete är vila för själen, fast kanske inte alltid för kroppen. Jag får helt enkelt välja lite av varje. När solen skiner in genom fönsterna och det blir sådär härligt varmt inne i växthuset trivs både Alan och katterna där. 
Den omdiskuterade sängen som jag ville ha där inne, uppskattas nu av hela familjen som gärna kryper upp i den för en vilostund.

Ja, så får det bli, Hur ser er påskhelg ut?

Inga kommentarer: