lördag 12 mars 2016

Vårglädje Dag 12/100

Jag kände den där glädjen komma krypande i morse. Samtidigt som solen bröt igenom dimman och frosten lossnade från träden kände jag den där känslan i bröstet. Nu är det vår!
Jag krattade bort löv idag och klippte ner vissna lövställningar från i höstas. Det luktade rök i luften och vårens ljud hördes i luften. Fågelkvitter, motorsågar och jag såg till och med att någon dragit ut gräsklipparen. 

På min löptur med Azlan, ser jag sakta, sakta hur gräset blir grönare och vi letar efter Tussilago i dikeskanten. Tyvärr inga hittade än, men snart, snart. Ännu ett vårtecken var att jag inte behövde ha långkalsonger på löpturen och ingen vindjacka. Azlan var dessutom överlycklig att jag nu orkade en hel mil, min extra järnintag har hjälpt mig i min trötthet som jag hade problem med tidigare i år.

I morgon är det dags för skogsträdgårdenskursen igen. Ser verkligen fram mot ännu en vårdag!

Inga kommentarer: