lördag 26 mars 2016

Trädgårdsgrind #21/100

Jag lovade ju att vila innan idag, men det blev inte mycket av med det. Jag fick iallafall suttit ner i en kvart och druckit kaffe i växthuset och då tog jag mig en funderare.
Vi ska sätta upp staket runt tomten, för att hålla hunden kvar i trädgården. Har man stor hund gäller det att veta att han stannar där han inte skrämmer någon.
Vi har inte råd med något snyggt trästaket, eller en mur, utan det får helt enkelt bli ett vanligt fårstaket. Men jag tänker låta växter klättra upp för det och det kan väl bli snyggt?
Däremot vill jag att vi skaffar en snygg grind. Det ska ju kännas välkomnande att stiga in i vår trädgård. Den grinden vi har nu ska flyttas till bakgrinden och vi ska göra en ny. 
Eller rättare sagt, Joakim ska göra en ny.

Allra helst skulle jag vilja ha en snirklig järngrind som den här ovanför, men det går väl knappast att lösa för pengar. Tyvärr har vi inte de smideskunskaper som det skulle kräva att göra en själv. Så det får helt enkelt bli en trädgrind.  


Inga kommentarer: