tisdag 22 mars 2016

Tacksamhet #19/100

På min mindfulnesskurs har jag fått en ny uppgift. Jag ska skriva upp saker jag blir glad och tacksam över, varje dag. Det är faktiskt inte självklart att människor känner att de är glada och tacksamma i sin stressade vardag. En dag som denna, när vi nåtts av nyheten om ännu en terrorattack i Bryssel är det svårt att känna sig glad. Fast jag försöker fokusera på min familj och de närmsta tänker jag på alla oskyldiga som mist livet idag. Det finns barn som mist sina föräldrar och föräldrar som inte återser sina barn för att människor är onda.

Ändå vill jag hitta något positivt med dagen och då hör jag Ronjas röst, vår åttaåriga dotter, som ringde mig idag för att berätta att hon varit och handlat med sin mormor, dvs, min mamma.
Hennes glädje när hon berättar att hon fått egna lösnaglar, gjorde mig glad och varm i hjärtat. För henne är detta det bästa som hänt på länge och nu går hon runt, med alldeles för långa (enligt mig) naglar och är överlycklig. Tack mamma för att du tog med Ronja på shopping idag. 

Vad är du tacksam över idag?

1 kommentar:

Therese Mabon sa...

Att jag önskade att fler av mina väned som jag är nyfiken på har börjat blogga och att några är med i #blogg100.
Och i att jag känner en trötthet i höger stortå är jag också tacksam över.

Kram